Joskus tulee tarve purkaa syvimpiä tuntojaan. Joskus pitää kirjoittaa ahdistavat asiat pois. Joskus tarvitsee paikkaa, jossa voi avautua vapaasti.

Tämä ei ole sellainen paikka. Tämä on minun Ilmapallopäiväkirjani, eikä tällä ole mitään tekemistä minkään tärkeän asian kanssa. Minä en siis aio käsitellä täällä rakkautta, vihaa, ihmissuhteita, pelkoja, ahdistusta, koulupaineita tai sukulaisten yllättäviä kuolemia. Niille on ihan oma paikkansa muualla. Mutta toisin kuin gallerian päiväkirjassa, täällä ei tulla näkemään yhtään kyselyä, galluppia tai rasti ruutuun -tehtävää. Niilläkin on oma paikkansa muualla.

Se, mitä tämä lopulta tulee sisältämään, on hämärän peitossa vielä itsellenikin. Kunhan nyt kirjoittelen. Luultavasti tulen lähinnä keskittymään maailmanpolitiikan nykytilaan tai elinkeinoelämän kompastuskiviin.

Alkuun pitäisi ilmeisesti kertoa, että minä olen Roosa. Se tarkoittaa ruusua ja nimikorttien ym. mukaan Roosa on kukkien kuningatar. Ei siltä aina tunnu, kuten en myöskään tunne olevani "hurmaavan nopeaälyinen" (niin horoskooppini väittää). Sitä paitsi, kenen mielestä nopeaälyisyys muka on hurmaavaa? Minusta sellaiset hiemat hitaat tyypit, joiden aivojen raksutuksen saattaa suorastaan kuulla, ovat hellyttäviä. Pitäisi varmasti myöskin varoittaa, että olen teini ja tyttö.

Niin. Alku on aina hankalaa. Kyllä tämä tästä vielä paranee.